The experts of the future

MBM Solvers

MBM Solvers

A stratégia lényege, hogy tudd, mit ne csinálj!

A stratégia két arca

2017. szeptember 04. - Morvai Ádám

chessnormal-980x350.jpg

A stratégia az üzleti gondolkodás elkoptatott, és sokszor félreértelmezett kifejezése.

Röviden kifejtve a strarégia annak a módja, ahogy a vállalkozás eljut onnan, ahol jelenleg van, oda, ahol kíván lenni. Továbbá részét képezik azon döntések, amiket meg kell hozni annak érdekében, hogy legyőzzék az út során felmerülő akadályokat. Annak eldöntése, hogy mit ne csináljanak, gyakran épp olyan fontos, mint az, hogy mit kell tenni a siker érdekében.

A vállalkozások éppen úgy követhetnek elhibázott stratégiákat, mint ahogy jókat.

Richard Rumelt 2012-ben elmondta, hogy a jó elemzéseknek magából a vállalatról elkészített elemzésből, továbbá a vállalat céljaiból kell megszületnie.

A SWOT-elemzés az egyik legkézzelfoghatóbb módja ezen elemzéseknek. Ahhoz, hogy hatékony legyen a vizsgálat, célszerű a vállalat több szintjén is elvégezni, nem csupán a stratégiai döntéshozókkal.

A jó stratégia megkívánja a verseny, illetőleg a szervezetre leselkedő veszélyek alanízisét, noha fájdalmas döntéseket is megkíván a stratégáktól. A munka eredményeképpen az egyértelműen tisztázott és érthető célrendszeren alapuló stratégiának tőkét kell kovácsolnia a vállalat erősségeiből, külső körülmények változására pedig rugalmasan kell alkalmazkodnia.

A rossz stratégia gyakran jár együtt a célok és jövőképek lebutításával, esetleges elbagatellizálásával. A vezetők használhatnak karizmatikus retorikát és mantrákat a “győzelemről” az alkalmazottak motivációjának elősegítése érdekében, ugyanakkor üres, jelentés nélküli célokkal a legegyszerűbb dobálózni - az olyan stratégia kidolgozása, mellyel ezeket el is lehet érni már sokkalta nehezebb feladat.

swot.png

Azon vezetők akik hajlamosak rossz stratégiát követni, egyszerűen nem vesznek tudomást a problémákról és még az előttük álló választási lehetőségeket sem képesek észlelni. Kemény stratégiai döntések helyett igyekeznek egy sor, egymásnak ellentmondó követelésnek és érdeknek teret adni, csak hogy végigvigyék a tervet. Ilyen körülmények között a vezetők azt kockáztatják, hogy többé már nem működő, elavult utakat követnek, ahelyett, hogy új utakra lépve vezetnének, teret adva az innovatív megoldásoknak, elősegítve a bőséget és jólétet a cégüknek.

Az MBM Solvers segítő kezet nyújt számodra

a stratégiai és üzleti tervezésed során és garantáltan a legjobb stratégiát fogod követni!

untitled-4-01_masolata.png

-----» mbmsolvers.com «-----

A bejegyzés trackback címe:

https://mbmsolvers.blog.hu/api/trackback/id/tr7412802772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása