The experts of the future

MBM Solvers

MBM Solvers

Az üzlet jövője

Kevesebbet, de többfélét eladni - A hosszú farok

2017. október 09. - MBM Solvers

online-payment-credit-card-deals-shopping-ecommerce-tech2-720.jpg

  • Ma már a vállalatokat nem korlátozza a tér, sem a belépési költségek.
  • Sok réspiaci terméket kínálhatnak nagyszámú egyéni vevőjüknek
  • A fogyasztóknak növekvő választék áll rendelkezésére ahhoz, hogy egyediek legyenek azzal, hogy különleges termékekhez jutnak az online piacról.

Tehát az üzlet jövője: többféléből kevesebbet eladni!

A hosszúfarok elmélete alapvető közgazdasági téziseket kérdőjelez meg. Régebben a cégek korlátozott számú termékből nagy mennyiségeket adtak el, vagy gondoljunk csak a szakemberekre, akik egy-egy területet kiemelkedően ismertek. Ma már egyik sem piacképes! A hosszúfarok elmélet szerint többféléből adjunk el kevesebbet.

longtail2.pngA mai globális versenypiac elsődleges tényezője az internet. Az online kereskedelem eltolja a hangsúlyt a fősodrású termékekről (a keresleti görbe fejrészéről) a nagyszámú réspiaci, avagy a kis volumenű termékek irányába, amit a keresleti görbe farokrésze képvisel. A klasszikus keresleti függvény ábrázolásakor a függőleges tengely mutatja az árat, a vízszintes pedig a keresletet. A görbe alapvetően azt prezentálja, hogy a fogyasztók egyre többet vásárolnak, ahogy az ár esik. A hosszúfarok elmélete alapján a tengelyek úgy változnak, hogy a függőleges rész mutatja az értékesítést, a vízszintes pedig a termékeket, bemutatva, hogy sok ágazat növekedése a szűk keresletre számot tartó termékekből származik majd - vagyis a hosszú farokból.

A múltban olyan tényezők jelentették a kínálat korlátait, mint a termelési és disztribúciós költségek, valamint a raktározási kapacitás. Az online kereskedelem ezeket a korlátokat felszámolta.

A könyv, a zene, a filmek piaca nagyon jó példája a hosszúfarok elméletnek. Gondoljunk csak bele, hogy egy hagyományos könyvesbolt eddig csak azokat a "sikerkönyveket" tartotta raktáron, amiket valószínűleg el is tudnak adni. Ma már például az Amazon bármilyen könyvet kínálhat, még akkor is, ha azt sosem fogják megvenni, hiszen a kevésbé népszerű termékeket az Amazon sem tartja raktáron, viszont közvetlenül a kiadótól szállítva teljesíti a rendeléseket. Összességében az ilyen különleges könyvekből lehet, hogy többet tudnak eladni, mint a bestsellerekből. Mindez persze több profitot is eredményez. 

A startupok hamar felismerték a hosszú farok elméletében rejlő lehetőségeket, és élnek is a regionális sokféleségben rejlő előnyökkel. 

Válalalti példa:

A Brandtology internetes vállalat, amely szingapúri és hongkongi ügyfelei számára végez közösségi média elemzéseket. A kínai, japán, koreai és egyéb nyelveket anyanyelvi szinten beszélők olyan közösségi média elemzéseket kínálnak, amelyek egy-egy helyi kultúrában nagyon fontos kérdésekben adnak helyi magyarázatokat és információkat.

Azzal, hogy az online világ megszünteti a földrajzi korlátokat, soha nem látott távlatok nyílnak meg a piaci rést képező termékek előtt. Egy offline bolttal szemben egy online kereskedő ugyanúgy el fogja tudni adni a paleo kutyaeledelt, a G kosaras melltartót és a hetvenes évek retro buli CD-t és meg is fog tudni élni belőle, mert nem a két kilométeres körzet a piaca, hanem az egész világ. 

c25a626ec55eb07f1b5bd6919a6f5b09.png

mbmsolvers.com

A bejegyzés trackback címe:

https://mbmsolvers.blog.hu/api/trackback/id/tr8712943027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása