The experts of the future

MBM Solvers

MBM Solvers

5 Facebook tipp kisvállalkozásoknak

2017. október 10. - MBM Solvers

facebookmarketing.jpg

Bárki létrehozhat egy Facebook fiókot teljesen ingyen, de ha nem tudja, hogyan kell használni a platformot kisvállalkozása promotálására, akkor csak fölösleges pénzkidobás a facebook marketing.

Hogyan kell bevonni a helyi közösséget? Milyen tartalmakat kell közzétenni? Mikor kell reagálni az emberek észrevételeire, különösen akkor, ha azok negatívak?

Ezekre és más kérdésekre is válaszolunk most. Olvasd el 5 tippünket a Facebook marketingről!

 

Tipp 1: Használj Közösségi Média Menedzsment Platformot!

A Facebook egyszerűen használható, de a marketing stratégia nem lesz sikeres, ha nem tervezzük előre. Ugyan ez igaz a közösségi média marketingre is.

Ezért szükséges egy olyan platformot használni, ahol az összes közösségi média platformon lévő fiókunkat egyszerre tudjuk kezelni. (Likeable Local, Hootsuite stb.). Ezen platformok lehetővé teszik, hogy egy helyen kezeld ezeket. Hozz létre bejegyzést egyszerre az összes felületre, és ütemezd őket, mikor és hol jelenjenek meg az interneten. Ez az idő intervallumok lehetnek hetek vagy hónapok, de akár percek is. Egyszerre válaszolhatsz rajtuk az összes hozzászólásra, megnézheted az elemzési jelentéseket, amelyből megtudod, hogyan teljesít a közösségi média marketinged.

 

Tipp 2: Engedd be a követőidet!

A Facebook segítségével hirdethetsz, építheted céged márkáját, de ami igazán figyelemre méltóvá teszi a Facebookot az a gyors, személyes kapcsolatépítés lehetősége.

Használd a Facebook oldalad, hogy megoszd mi történik nap, mint nap a vállalkozásodban. Posztolj képeket a hűséges ügyfeleidről, vagy a keményen dolgozó kollégáidról!

Most kaptál egy nagy szállítmányt valamelyik termékedről? Kapd elő a telefonod és készíts egy selfie-t róla, aztán posztold! Légy kreatív, és ossz meg minden olyan apró kis szeletet a vállalkozásodból, amivel bemutathatod, milyen értékeket képviselsz, és mitől vagy különleges.

 

Tipp 3: Mutasd meg hova tartozol!

A kisvállalkozások boldogulnak, ha a közösségük úgy érzi, hogy összetartoznak. A Facebook lehetőséget ad, hogy megmutasd, miért fontos a vállalkozásod.

A jó vállalkozó megtalálja a módját, hogyan járuljon hozzá a közösséghez, és a Facebook is segít abban, hogy ezt meg is tudja mutatni a követőinek.

 

Tipp 4: Reagálj gyorsan!

A legtöbb kisvállalkozó nem engedheti meg magának, hogy külön alkalmazzon egy social media managert, és valljuk be, túl elfoglalt ahhoz, hogy egész nap a Facebook-ot nézze.

Viszont nagyon fontos, hogy időben reagáljunk minden hozzászólásra, üzenetre, panaszra. Lényeges, hogy rendszeres időközönként ellenőrizzük a Facebook oldalunkat. Minél gyakrabban válaszolunk, annál nagyobb elköteleződést érhetünk el a bejegyzéseinknél. És képzeld csak, ez a fajta elkötelezettség segít a közösség építésében!



Tipp 5: Ne hagyd figyelmen kívül a negatív kommenteket!

Néha a negatív ügyfél megjegyzések nagyobb figyelmet generálnak, mint a kreatív, figyelem felkeltő társaik. Lehet, hogy valaki rossz ételt, hibás terméket kapott  vagy rossz tapasztalata van az ügyfélszolgálatoddal. Nem számít, viszont, ha hangot ad a negatív impulzusának akkor kezelned kell!

Először is, válaszolj azonnal egy kedves hangvételű üzenettel. Képzeld magad az ügyfél cipőjébe, még akkor is, ha nem a céged hibázott. A tényt, hogy civilizált, és normál hangvételű reakciót látnak, a követőid is értékelni fogják.

Természetesen itt még nem ér véget a dolog. Kárpótold az ügyfelet valamivel.


Konklúzió

A Facebook és más közösségi média platformok lehetővé teszik az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartást. A regisztráció ingyenes, gyors és egyszerű. A közösségi média marketing azonban folyamatosan változik. A Facebook nagyszerű lehetőségeket kínál az eladásokon túlmenően, a közösség építésre is.

untitled-4-01_masolata.png

mbmsolvers.com

A bejegyzés trackback címe:

https://mbmsolvers.blog.hu/api/trackback/id/tr8812948165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása