Az előző bejegyzésben írtuk, ma a Instagram hashtagek mukődését mutatjuk be.
Miért szükséges a hashtagek használata?
Az Instagram hashtag használata a legjobb módja annak, hogy elérd a célközönséged. A megfelelő hashtaggel (vagy hashtag kombinációkkal) egy nagyobb és potenciálisabb célközönséget érhetsz el a márkád számára. Valójában az esélyeid arra, hogy új követőket, több kedvelést és nagyobb elérést produkálj, nagy mértékben a hashtagek használatán múlik.
Hogyan működik az Instagram hashtag?
Minden létrehozott bejegyzést kísér egy rövid üzenet, vagy egy caption, valamint néhány hashtag. A hashtagek segítenek rendszerezni a feltöltött tartalmat, és könnyebben felfedezhetővé válik a feltöltött tartalom.
Például egy gastroblogger posztol egy képet egy smoothie tálról, aztán releváns hashtageket használ ( #superfoods, #cleaneating stb), majd feltölti azt.
Azzal, hogy használta ezeket a hashtageket, a képe kategorizált lett, így a felhasználók, akik az egészséges ételeket kedvelik megtalálják a posztot.
A stratégia
Ha megérted, hogy a különböző hashtageknek milyen közönsége van, akkor könnyű lesz kialakítani az Instagram stratégiád.
Branded hashtags
A branded hashtags az a hashtag, ami egyedivé teszi a márkád. Egyszerűen lehet a céged neve, szlogenje, vagy az egyik kampányod, vagy terméked neve, de lehet egy olyan hashtag is, aminek semmi köze a márkád nevéhez, de annál több a márka identitásához.
Míg a közösségi hashtagek célja, hogy növeljék az üzeneted elérését, a márkajelzésű hashtagek célja, hogy összekapcsolják a céged és a közönség témáit. Használhatók kampány, illetve összesített, felhasználó által generált tartalom népszerűsítésére.
Közösségi hashtagek
A közösség-hashtagek olyan hashtagek, amelyek egy adott témakörhöz hasonló gondolkodású felhasználókat gyűjt, például #iközösség vagy #diéta. Ez nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépjenek veled, növeld a posztod SEO teljesítményét, követőket gyűjts, és növeld a közösséged.
A közösségi irányú hashtagek megtalálásának legjobb módja az, ha megnézzük, hogy a közönség, vagy a kedvenc fiókok mely hashtageket használnak. Minél szűkebb a hashtag hatóköre, annál több a felhasználót érhetünk el vele.
Hogyan rendszerezd az Instagram Hashtageket?
Az egyik legjobb módszer arra, hogy kategorizáld a hashtageket, ha egy excel táblát készítesz és méred, hogy milyen felhasználói reakciók érkeznek az adott poszthoz.
Mindent összevetve a folyamatos és megfelelő hashtag használat az Instagram siker titka.
A következő bejegyzésben lesz szó arról, hogyan találd meg a legjobb hashtageket az Instagram fiókodnak.
Ha nem szeretnél lemaradni róla kövessd be az MBM Solvers-t a blog.hu-n, Facebookon és Instagramon.