Manapság már nem opció, egy cég számára, hogy ignorálja Facebook jelenlétet.
Világszerte több mint 1,59 millárd felhasználója van, Magyarországon több mint 5,4 millió aktív felhasználóval számolunk. Nem kérdés tehát, hogy a Facebook az inbound marketing stratégiák egyik fő eleme.
Ne vesztegesd az időd, nézd meg hogyan kell létrehozni a Facebook oldalad és használd úgy, mint egy profi!
1. lépés
Kezdéshez kattints a linkre ---» https://www.facebook.com/business/learn/set-up-facebook-page
Ezen az oldalon 6 különböző kategóriából kell kiválasztanod a vállalkozásodra jellemzőt:
2. lépés: Töltsd ki az alap információkat!
A Facebook automatikusan végigvezet az alábbi pontokon, ami az alapvető információkat adja meg az oldaladon.
Véglegezd rövid leírás részt!
A rövid leírás részben 2-3 mondatban mutasd be a vállalkozásod. Ez lesz az oldalad fő leírása szóval legyen leíró, de rövid! Ez a leírás fog segíteni a potenciális követőidnek, abban, hogy megtaláljanak.
Ezen az oldalon tudod megadni, az egyedi felhasználó neved is.
Töltsd fel egy profil képed!
A profilkép a fő vizuális ikonja az oldaladnak, hiszen megjelenik a keresési eredményekben, valamint a kommenteknél is, amit írsz. Az ajánlott facebook profilkép méret 180 x 180 px.
3. lépes: Admin panel
A Facebook oldalad alap váza máris elkészült.
Nézzük mi szükséges még!
Katt a bal sarokban a beállításokra!
Itt megadhatunk pár általános beállítást, mint a láthatóság, üzenetküldés stb.
4.lépés : Töltsük meg az oldalt tartalommal!
Elérkeztünk, ahhoz a részhez, ahol már tartalmat adunk az oldalnak és meghívjuk a felhasználókat, hogy tartozzanak az oldalt kedvelők közé.
Kezdjük az alapokkal!
Posztok
Jelenleg a Facebook 6 különböző posztra van lehetőség:
- Egyszerű szöveges státusz.
- Egy kép leírással
- Link leírással
- Video leírással
- Esemény oldal
- Check-in
Fontos, hogy változatosak legyenek a posztjaink.
Tudnunk kell:
- Milyen képeket szeretnének látni a követőid?
- Milyen statisztikákat olvasnának szívesen?
- Milyen linkekre kattintanának rá?
Borítókép
A hivatalos Facebook borítókép méret 851 x 315 pixel.
Elkészültek az alapbeállítások, mostmár meghívhatod a felhasználókat, hogy kedveljék az oldalad. Azt ajánlom, hogy az alábbiak szerint tedd ezt:
- Hívd meg a kollégáid, hogy likeolják az oldalad és a posztokat, hogy egy alapvető aktivitást mutasson az oldalad.
- Hívd meg a támogatóidat!
- Kérd meg a vásárlóidat!
Kész tartalommal és meghívott felhasználokkal már kaphatsz mérhető adatokat, amit az elemzések oldalon monitorizálhatsz.
5. lépés: Mérd a növekedést!
Szerencsére a Facebook merhető adatokat kínál. Csak egyszerűen kattints az elemzések fülre, és már lathatóak is az adatok.
Készen is vagyunk!
Sok sikert kívánok a Facebook marketingedhez.